شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

رالی در ترید

تریدر شو

رالی چیست؟

رالی به دوره ای از افزایش مداوم قیمت سهام، شاخص ها یا اوراق قرضه اطلاق می شود. کلمه رالی معمولاً توسط رسانه‌های تجاری مانند بلومبرگ برای توصیف دوره‌ای از افزایش قیمت‌ها به‌عنوان یک کلمه کلیدی استفاده می‌شود.
یک تجمع به دلایل مختلفی رخ می دهد. افزایش‌های کوتاه‌مدت ناشی از اخبار یا رویدادهایی مانند انتصاب مدیرعامل جدید است که بر تعادل عرضه و تقاضا تأثیر می‌گذارد. رالی ها همچنین می توانند بلندمدت باشند که ناشی از تغییرات در عوامل کلان اقتصادی مانند اعلام تغییرات در نرخ های بهره کلیدی و سیاست های مالی است.
بیشتر بدانید:
بدون میز معامله

بازار سهام بی ثبات است و به دلیل نوسانات دائمی آن شناخته شده است. حتی تحلیلگران باتجربه نیز پیش بینی جهت بازار را سخت می دانند. قیمت سهام ممکن است پس از یک دوره طولانی افزایش ناگهانی کاهش یابد. بازار همچنین می تواند پس از یک روند نزولی بلندمدت، افزایش ناگهانی قیمت سهام را تجربه کند.
رالی بازار خرس

رالی بازار نزولی به یک روند صعودی موقت قیمت ها در طول یک بازار نزولی روند اولیه اشاره دارد. این افزایش معمولا بین 10 تا 20 درصد است. ناگهان شروع می شود و مدت زیادی طول نمی کشد. افزایش قابل توجه بازار نزولی در طول سقوط بازار سهام در میانگین صنعتی داوجونز در سال 1929 تا انتهای بازار در سال 1932 و در اواخر دهه 1960 تا اوایل دهه 1970 رخ داد. در دو نوع می آید:
# 1 افزایش کوتاه مدت بازار نزولی

این معمولا از نیم روز تا دو روز طول می کشد. رالی کوتاه مدت در بازار نزولی زمانی اتفاق می افتد که بازار سهام طی یک هفته یا یک ماه چندین کاهش را تجربه کند.
#2 رالی بازار نزولی میان مدت

زمانی که بازار سهام چندین جهش یا افزایش کوتاه مدت را تجربه می کند، به آنها رالی بازار نزولی میان مدت می گویند.

در ابتدا، رالی بازار نزولی چیز خوبی به نظر می رسد زیرا به عنوان یک مهلت از جهت نزولی بازار عمل می کند. با این حال، برای سرمایه‌گذارانی که سهام می‌خرند، می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد، زیرا فکر می‌کنند اوضاع در طول زمان بهبود می‌یابد. زمانی که رالی ها به پایان می رسند و بازار مارپیچ نزولی خود را از سر می گیرد، ممکن است در نهایت پول خود را از دست بدهند.
در طول یک رالی بازار چه باید کرد

شما می توانید در طول یک رالی بازار از دست دادن پول خودداری کنید، اما این مستلزم برنامه ریزی و استراتژی است. در اینجا چند دستورالعمل برای استفاده از روند صعودی در بازار وجود دارد:
روش سرمایه گذاری

هنگام سرمایه گذاری، وضعیت بازار را در نظر بگیرید، به خصوص اگر در صندوق های سرمایه گذاری مشترک هستید زیرا این سرمایه گذاری ها به طور قابل توجهی تحت تأثیر حال و هوای بازار هستند. به‌جای شرط‌بندی با مبلغ یکجا، در هنگام افزایش قیمت در بازار احتیاط کنید.
تخصیص دارایی ها

راهبردی را ایجاد کنید که در آن طبقات دارایی سرمایه‌گذاری کنید. با افزایش قیمت سهام‌های کوچک و متوسط ​​و ریسک‌پذیر شدن شرط‌ها، بخشی از پول خود را به صندوق‌های سهامی با سرمایه بزرگ اختصاص دهید، زیرا ممکن است این صندوق‌ها بتوانند بازده پرتفوی را حفظ کنند. در جریان تجمع بازار
ریسک را مدیریت کنید

بازده بالاتر همیشه یک ایده خوشایند است، اما سرمایه گذاران باید روی دیگر سکه یعنی مدیریت ریسک را نیز در نظر بگیرند. بسیاری از مردم می گویند: "همه تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید." در سهام و سرمایه گذاری، به این معنی است که پرتفوی خود را تا حد امکان متنوع کنید، بنابراین می توانید ریسک را بهتر مدیریت کنید.
برای آشنایی بیشتر با رالی در ترید روی لینک زیر کلیک کنید:
https://corporatefinanceinstitute.com/resources/wealth-management/rally/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.