شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳
میز بدون معامله چیست؟

میز بدون معامله سیستمی است که امکان معاملات فوری فارکس را در بازار بین بانکی فراهم می کند. کارگزارانی که از این سیستم استفاده می کنند با چندین تامین کننده نقدینگی کار می کنند. آنها را قادر می سازد مستقیماً به بهترین قیمت پیشنهادی و درخواستی دسترسی داشته باشند. به سرمایه گذاران نرخ هایی داده می شود که می تواند بلافاصله اجرا شود. سفارش ها مستقیماً به بازار بین بانکی ارسال می شوند و به صورت خودکار جبران می شوند.
بیشتر بدانید:
تطبیق سفارشات
بازار بین بانکی

بازار بین بانکی جایی است که ارز مبادله می شود. ارزش های بزرگ پول رایج است. سیستم معاملاتی متشکل از شبکه‌ای از بانک‌های مستقر در سراسر جهان است که با هم کار می‌کنند تا معاملات را حفظ کنند تا به سفته‌بازی برای حساب‌های خود و انجام معاملات برای مشتریان کمک کنند.

اکثر معاملات ارز از طریق حدود ده ها بانک بزرگ جهان انجام می شود، از جمله:

    بارکلی
    سیتی بانک
    بانک دویچه
    گلدمن ساکس
    جی پی مورگان چیس
    UBS

همچنین صدها بانک بین المللی دیگر در کنار غول های فوق الذکر تجارت می کنند. هم سود بازار و هم نقدینگی را تسهیل می کند.

بازار بین بانکی گاهی اوقات به عنوان بازار نقدی یا نقدی شناخته می شود. هر تجارت نشان دهنده یک توافق است. هر بانک ارز خود را در یک تاریخ محدود با نرخی که توافق شده است مبادله خواهد کرد.

مشتریان بازار بین بانکی شامل بازیگران اصلی مانند افراد دارای ارزش خالص بالا هستند. با این حال، اکثر مشتریان سازمان های دولتی، شرکت ها و صندوق های تامینی هستند.
بدون میز معامله در مقابل میز معامله

کارگزارانی که از سیستم بدون معامله استفاده می کنند - که در غیر این صورت ممکن است کارگزاران مستقیم پردازش (STP) نامیده شوند - به عنوان رابط بین سرمایه گذار و ارائه دهندگان نقدینگی عمل می کنند. آنها اسپردهای متغیر را ارائه می دهند، هیچ مظنه مجددی ارائه نمی دهند و سفارشات را بلافاصله انجام می دهند. به طور سنتی، سرمایه‌گذاران حرفه‌ای برای به دست آوردن کمترین اسپرد ممکن و دستیابی به اجرای فوری سفارش، با کارگزاران میز معامله بدون معامله همراه می‌شوند.

کارگزارانی که از میز معامله استفاده می کنند با احتیاط عمل می کنند و طرف مقابل معامله سرمایه گذار را می گیرند. کارگزاران که به عنوان سازندگان بازار شناخته می شوند، اسپردهایی را ارائه می دهند که مظنه های ثابت و شبیه سازی شده هستند.
برای آشنایی بیشتر با بروکر لایت فایننس کلیک کنید!
مزایای میزهای بدون معامله

دو دلیل عمده وجود دارد که چرا کارگزاران بدون معامله اغلب ترجیح داده می شوند. اول، آنها با یک معامله گر کار می کنند و بهترین قیمت ها و اسپردهای انعطاف پذیر را برای او به ارمغان می آورند. از سوی دیگر، معامله‌گران میز، علیه معامله‌گر کار می‌کنند. با اتخاذ موضع مخالف، زمانی که معامله گر ضرر می کند، درآمد کسب می کنند.

دلیل دوم سرعت است. هیچ کارگزار میز معاملاتی بلافاصله سفارشات تجاری را پردازش نمی کند. کارگزارانی که از سیستم میز معاملات استفاده می کنند، با تأخیر عمل می کنند و هر سفارش به صورت دستی تأیید می شود. تأخیرها - اغلب به صورت قیمت‌گذاری مجدد (به نقل از اسپرد متفاوت پس از ثبت سفارش) - می‌تواند باعث زیان جدی معامله‌گران شود، به ویژه زمانی که بازار نوسان دارد.
برای آشنایی بیشتر با بدون میز معامله روی لینک زیر کلیک کنید:
https://corporatefinanceinstitute.com/resources/wealth-management/no-dealing-desk/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.